Codziennie muzyka na żywo!
JAZZ BLUES FUNK SOUL HIP-HOP...
Poniedziałek - Piątek13 - do ostatniego gościaSobota i niedziela 12 - do ostatniego gościa
Ładowanie Wydarzenia

« All Wydarzenia

  • To event minęło.

JACEK NIEDZIELA TRIO FEAT. PIOTR BARON

02 Mar 21:30

30PLN - 40PLN

„Ukłon dla Kenny’ego Burrella i nawiązanie do szkoły Detroit/ New York z lat 50/60- organ Trio- swing, smak i bezpretensjonalność”

Jacek Niedziela-Meira – gitara
Kajetan Galas – organy
Grzegorz Pałka – perkusja
feat. Piotr Baron – tenor sax

*wstęp: 35/40 pln

JACEK NIEDZIELA-MEIRA

Obecny na polskiej scenie od 30 lat wybitny kontrabasista jazzowy, kompozytor i edukator. W latach 1998, 2002, 2003, 2005, 2006, 2007 i 2011 w ankiecie pisma Jazz Forum uznany został kontrabasistą nr 1 w Polsce. Współpracował ze znakomitościami jazzowymi z USA- Art Farmer, Bobby Watson, Kevin Mahogany, Mike Mainieri, Eddie Henderson, a także czołówką polskiej sceny jazzowej – Jan Ptaszyn Wróblewski, Anna Maria Jopek, Ewa Bem, Urszula Dudziak, Piotr Baron, Henryk Miśkiewicz, Leszek Możdżer, Mieczysław Szcześniak, Piotr Wojtasik, Tomasz Szukalski. Uczestnik licznych festiwali jazzowych – Ateny, Mediolan, Los Angeles, San Francisco, Oklahoma City, Kopenhaga, Istambuł, Tel Aviv, Norymberga Kolonia, Moskwa, Praga, Budapeszt.

Występował w najbardziej prestiżowych klubach jazzowych – Birdland i Village Gate (Nowy Jork), Blues Alley (Waszyngton), New Morning (Paryż), Quasimodo (Berlin) Montmartre (Kopenhaga), A-Train (Berlin), Porgy and Bess (Wiedeń).

Ma na koncie 6 płyt autorskich oraz ponad 30 płyt zrealizowanych pod kierunkiem innych muzyków. Otrzymał 5 nominacji do nagrody Fryderyka w kategorii Płyta Roku, jak i Kompozytor/Aranżer Roku.

Autor książki uhonorowanej Specjalną Nagrodą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Historia Jazzu – 100 wykładów”. Nagrodzony został także Medalem Edukacji Narodowej, Medalem Gloria Artis, oraz prezydenckim Srebrnym Krzyżem Zasługi. Właśnie ukazała się jego kolejna książka „Kontrabas Jazzowy”.

Jest obecnie Profesorem nadzwyczajnym Akademii Muzycznej we Wrocławiu i PWSZ w Nysie. Prowadził też gościnne wykłady na uniwersytetach w Louisville i Cinncinatti w USA. W czerwcu 2007 został zaproszony do zaprezentowania solowego recitalu podczas Światowej Konwencji Kontrabasowej w Oklahoma City, USA.

Angażowany jest do prowadzenia klasy kontrabasu i wykładów Historii Jazzu podczas Międzynarodowych Warsztatów Jazzowych w Puławach, Krakowie i Pułtusku, oraz do prac jury konkursów jazzowych – „Bielska Zadymka Jazzowa”, „Jazz Juniors” – Kraków, „Jazzowy Krokus” – Jelenia Góra, Tarnów Jazz Contest i in.

Członek Polskiego Stowarzyszenia Jazzowego oraz ZAIKS-u. Posiada w dorobku 40 kompozycji chronionych i zarejestrowanych na płytach. Umieszczony w muzycznej encyklopedii PWM, leksykonach i „Who is Who” in Poland.

Ojciec świetnego gitarzysty Gabriela, nie mniej utalentowanej Marty, 3-letniego Sergiusza i 2 miesięcznej Weroniki.

http://www.jacekniedziela-meira.com/

PIOTR BARON


fot. Magdalena Adamczewska

Piotr Milwiw-Baron (aka PIOTR BARON), ur. 5.01.1961 we Wrocławiu, zadebiutował już w 1977. W 1978 został wyróżniony, a w 1980 otrzymał drugą nagrodę na festiwalu Jazz nad Odrą. W 1984 zdobył Grand Prix na San Sebastian „Jazz Aldia” w Hiszpanii. Tytuł magistra sztuki uzyskał w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. W ciągu czterdziestoletniej działalności artystycznej Piotr Baron współpracował z najwybitniejszymi artystami z Polski, Europy i USA: Zbigniew Namysłowski, Tomasz Stańko, Henryk Majewski, Henryk Miśkiewicz, Jarosław Śmietana, Wojciech Karolak, Zbigniew Lewandowski, Kazimierz Jonkisz, Krzesimir Dębski, Janusz Muniak, Tomasz Szukalski, Darek „Oles” Oleszkiewicz, Piotr Wojtasik, Jan Ptaszyn Wróblewski, Bo Stief, Jasper Van’t Hof, Ray Charles, Art Farmer, James Newton, Al Porcino, Billy Harper, David Murray, Kevin Mahogany, Victor Lewis, Roy McCurdy, John Hicks, Jon Mayer, Eddie Henderson, Gary Smulyan, Marvin „Smitty” Smith, Carter Jefferson, Bobby Watson, Kei Akagi, Larry Koonse, Joe LaBarbera, Charlie Shoemake, Mark Soskin, Kevin Hays, Billy Hart, Harvie Swartz, David Friesen, Clarence Seay, Ed Schuller, John Betsch, Wadada Leo Smith, Ronnie Burrage, Greg Bandy, Malcolm Pinson, Skip Hadden, Steve McCraven, Wayne Bartlett, Carlos Johnson, Karen Edwards. W 1998 był koncertmistrzem (pierwszy saksofon altowy) orkiestry EBU Big Band w Sztokholmie. Brał udział w szeregu przedsięwzięć z pogranicza jazzu i muzyki poważnej, m.in. w seriach „Monady” Cezarego Duchnowskiego, poemacie symfonicznym „Sceny z Macondo” Jacka Niedzieli-Meiry lub suicie „Looking for Balance” Krzysztofa Herdzina. Wziął udział w nagraniu około 100 płyt, m.in. „Traveling Birds Quintet” (1994) i „Return To the Nest” (1995) tego samego zespołu. Piotr Baron nagrał dziewięć płyt autorskich: „Take One” (1995), „Tango” (1996), „Blue Rain” (1997), „Bogurodzica” (2000), „Reference” (2004), „Salve Regina” (2007), „Sanctus, Sanctus, Sanctus” (2008), „Kaddish” (2011) i „Jazz na Hrade” (2012). Od ćwierćwiecza w ścisłej czołówce ankiety „Jazz Top” magazynu Jazz Forum, zwycięzca tejże w roku 2015, w kategorii saksofon barytonowy. Nominowany do nagrody „Fryderyk” jako muzyk roku w 2000, 2004 i 2009, a w kategorii płyta roku nominację otrzymały „Bogurodzica” i „Sanctus, Sanctus, Sanctus”.

Piotr Baron jest artystą firmowym Cannonball Musical Instruments, Drake Mouthpieces i D’Addario Woodwinds.
W roku 2008 na trzydziestolecie pracy artystycznej został odznaczony brązowym medalem „Gloria Artis”, medalem „Zasłużony dla Wrocławia” i „Złotą Odznaką” PSJ.
Kompozytor muzyki dla teatrów (m.in. Wrocławski Teatr Lalek, Narodowy Teatr Stary w Krakowie, Słupski Teatr Dramatyczny, Wrocławski Teatr Współczesny).
Pracował jako nauczyciel i wykładowca saksofonu, harmonii jazzowej i improwizacji w Instytucie Jazzu Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nysie, we Wrocławskiej Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej, a także na Kierunku Jazz IKSM Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Prowadził otwarte wykłady jazzowe w USA na University Of California Irvine, California Institute Of The Arts in Valencia, w Turcji na Ankara Bilkent University, w Austrii na Kunst Universitaet Graz, uczył na letnich warsztatach jazzowych w Pradze, we Lwowie i wielu miastach Polski.
Od 1994 do 2011 Piotr Baron prowadził swój autorski program w Polskim Radio Wrocław, a od 2012 do dziś w radioJAZZ.fm. Recenzent i publicysta (m.in. Jazz Forum, Wszystko Co Najważniejsze), autor kilkunastu publikacji naukowych.

Od grudnia 2015 doradca Podsekretarza Stanu, a od lutego 2016 z-ca dyr. Departamentu Szkolnictwa Artystycznego i Edukacji Kulturalnej w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Od września 2018 powołany na dyrektora Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus.

KAJETAN GALAS

Kajetan Galas – organista, pianista, lider autorskiej formacji Organ Spot, z którą wydał debiutancki album w 2012 roku; członek wielu zespołów, m.in. Yarosh Organ Trio, Patrycjusz Gruszecki Trio, Bartosz Pernal Quartet, Małgorzata Zuber Quartet. Stypendysta Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego; laureat nagrody fundacji My Polish Heart; wielokrotny stypendysta rektora Akademii Muzycznej w Krakowie. Od 2010 roku w czołówce polskich organistów jazzowych wg dorocznej ankiety magazynu Jazz Forum.
Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie dra Piotra Wyleżoła, studiował także w ArtEZ Enschede – jedynej szkole w Europie kształcącej w kierunku organów Hammonda, absolwent Krakowskiej Szkoły Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Pobierał nauki u organistów takich jak: Larry Goldings, John Hondorp, Brian Charette oraz pianistów: Piotr Wyleżoł, Joachim Mencel, Dominik Wania, Wojciech Groborz, Jasper Soffers (Metropole Orchestra).
Nagrał cztery długogrające albumy muzyczne wydane na płytach CD: „Organ Spot” zespołu Organ Spot (2012), „Yarosh Organ Trio” zespołu Yarosh Organ Trio (2016), „Something about” Patrycjusza Gruszeckiego (2017) i Ferias no Brasil zespołu Jamioł-Galas-Piątek wraz z Piotrem Baronem.

Jego wykonania znajdują się na wielu innych płytach – m.in. na albumach Mirosława Sitkowskiego z Krzesimirem Dębskim, czy Jazz in Academia – wydawnictwie Akademii Muzycznej w Krakowie, kompilacjach The Best of Cracow Jazz czy „Trójkowej” składance Piotra Kaczkowskiego – Minimax.

Współpracował z takimi muzykami jak:
Instrumenty smyczkowe: Nigel Kennedy, Krzesimir Dębski, Krzysztof Lenczowski
Gitara: Peter Bernstein, Mike Stern, Szymon Mika, Mateusz Szczypka, Gabriel Niedziela, Apostholis Anthimos, Kai Wojke, Ryszard Styła
Perkusja: Frank Parker, Cezary Konrad, Arek Skolik, Łukasz Żyta, Zbigniew Lewandowski, Przemysław Jarosz, Marcin Jahr, Krzysztof Dziedzic, Bartek Staromiejski, Paweł Dobrowolski, Adam Czerwiński, Grzegorz Masłowski, Michał Heller, Grzegorz Pałka, Dawid Fortuna
Saksofon: Janusz Muniak, Piotr Baron, Henryk Miśkiewicz, Nicolas Simion, Grzech Piotrowski, Waldemar Kurpiński, Przemysław Dyakowski, Marcin Kaletka, Tomasz Grzegorski, Robert Chyła, Tomasz Pruchnicki, Jarosław Bothur, Maciej Kądziela, Marcin Ślusarczyk, Bartek Prucnal
Trąbka: Piotr Wojtasik, Robert Majewski, Maciej Fortuna, Jerzy Małek, Jerzy Skalski, Robert Murakowski, Patrycjusz Gruszecki
Puzon: Bartosz Pernal, Aldo Joshua
Wokaliści: Karen Edwards, Siggy Davis, Esra Dalfidan, Bill Neal, Małgorzata Zuber, Katarzyna Mirowska, Oktawia Kawęcka
Fortepian: Piotr Wyleżoł, Kuba Płużek, Mateusz Pałka, Wojciech Groborz
Gitara Basowa/Kontrabas: Paweł „Bejbi” Mąciwoda, Tomasz Kupiec, Michał Barański, Alan Wykpisz
oraz orkiestra Sinfonia Varsovia, Chór Filharmonii Krakowskiej, Big Band Akademii Muzycznej w Krakowie i Wrocławiu, Big Collective Band Wiesława Pieregorólki i wielu innych.

https://www.facebook.com/kajetangalas/

GRZEGORZ PAŁKA

Grzegorz Pałka – perkusista jazzowy, urodzony w 1994 roku w Krakowie. Jest absolwentem Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II st. im. Fryderyka Chopina w Krakowie, oraz Akademii Muzycznej w Krakowie, którą ukończył z wyróżnieniem w 2018 roku, w klasie dr Łukasza Żyty i dr Wojciecha Fedkowicza. Wielokrotnie nagradzany na konkursach i festiwalach perkusyjnych oraz jazzowych o znaczeniu zarówno międzynarodowym, jak i krajowym: Jazz Juniors, Krokus Jazz Festiwal, Blue Note Jazz Competition, International Drumfest. W roku 2016 oraz 2018 za wybitne osiągnięcia artystyczne otrzymał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Wielokrotnie nagradzany stypendium Rektora Akademii Muzycznej w Krakowie. Swoją wiedzę i umiejętności udoskonalał na lekcjach prowadzonych przez wybitnych instrumentalistów takich jak: Brian Blade, Branford Marsalis, Marcus Gilmore, Eric Harland, Dennis Mackrel, Billy Hart, Kendrick Scott, Billy Drummond, Ari Hoenig. Mimo młodego wieku ma na swoim koncie liczne trasy koncertowe na trzech kontynentach – Azji, Ameryce Północnej oraz Europie. Występował min. na takich festiwalach jak: All Souls Jazz Festival (Chicago, USA), Ubud Village Jazz Festival (Bali, Indonezja), London Jazz Festival (Wielka Brytania), Jazz Bez Festival (Ukraina). Jego debiutancka płyta pt. ,,Overnight Tales”, z zespołem Mateusz Gawęda Trio została nominowana do nagrody Fryderyki 2017 w kategorii: Jazzowy Fonograficzny Debiut Roku.

Współpraca: High Definition Quartet, Mateusz Gawęda Trio, Dominik Wania, Piotr Wyleżoł, Piotr Baron, Andy Middletone, Jerzy Małek, Jakub Płużek, Kuba Stankiewicz, Mark Alban Lotz, Kuba Więcek, Grzegorz Karnas, Michał Tokaj, Kuba Badach, Szymon Mika, Marcin Kaletka, Kajetan Galas, Gabriel Niedziela, Bogusław Kaczmar, Wojciech Groborz, Mateusz Pospieszalski, Mateusz Pałka, New Bone, Łukasz Kokoszko Quartet, Mateusz Sobiechowski Quintet.

Szczegóły

Data:
02 Mar
Czas:
21:30
Koszt:
30PLN - 40PLN